Προβληματισμός του Μητροπολίτη Άνθιμου για την απόφαση του Υπ. Παιδείας να μην διδάσκεται ο Μέγας Αλέξανδρος στην Α' Λυκείου

Σε συνέντευξή του ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Άνθιμος εμφανίζεται προβληματισμένος από την νέα απόφαση του υπουργείου Παιδείας να μη διδάσκεται ο Μέγας Αλέξανδρος στην Α΄Λυκείου.


Ο Μητροπολίτης Άνθιμος  τονίζει πως δεν μπορεί να το φανταστεί «ότι θα λείψει ένα τέτοιο γεγονός από τα βιβλία της Μέσης Εκπαίδευσης».
«Εμείς που είμαστε Μακεδόνες, 40 χρόνια δοσμένοι στον αγώνα για την Μακεδονία, δεν μπορούμε να δεχθούμε τέτοιο πράγμα. Ένα τεράστιο άγαλμα που υπάρχει στην παραλία του Μ. Αλεξάνδρου, είναι δυνατόν να λείψει; Πώς θα λείψει;», σημειώνει ο Μητροπολίτης θέτοντας παράλληλα και τον παράγοντα των Σκοπίων.
«Οι Σκοπιανοί έχουν "φάει τα σίδερα" για να δημιουργήσουν αγάλματα που να δηλώνουν την παρουσία των Μακεδόνων, που θέλουν να πουν ότι είναι πρόγονοί τους.  Επομένως εμείς θα γυρίσουμε πίσω εις βάρος της εθνικής μας προελεύσεως και της δικής μας ιστορίας; Το θεωρώ ασύλληπτο», επισημαίνει τασσόμενος αρνητικά απέναντι στη νέα απόφαση του υπουργού Παιδείας, Νίκου Φίλη.
Βάσει της επίμαχης εγκυκλίου το υπουργείο Παιδείας ζητά να διδάσκονται συνοπτικά (δηλαδή με συνοπτική παρουσίαση ή απλή αναφορά και χωρίς εξετάσεις) μεταξύ άλλων:
• Οι Αιγαιακοί πολιτισμοί: ο πολιτισμός του βορειοανατολικού Αιγαίου, ο κυκλαδικός πολιτισμός, ο μινωικός πολιτισμός, σ. 56-64
• Ο μυκηναϊκός πολιτισμός, σ. 65-74
• H αρχαία Ελλάδα (από το 1100 ως το 323 π.Χ)- εισαγωγικό σημείωμα, σ. 76
• Οι μετακινήσεις, σ. 77-78, Ο α΄ ελληνικός αποικισμός, σ.78-80
• Β΄αποικισμός (8ος -6 ος αι.), σ. 88-89
• Η σημασία των Περσικών πολέμων, σ. 97
• Τα γεγονότα μετατροπής της συμμαχίας σε ηγεμονία και της δράσης του Κίμωνα (από: ο Κίμων, σ. 99, έως και τριακοντούτεις σπονδαί, σ. 100)
• Ο Φίλιππος Β΄, σ. 106-107
• Το οικουμενικό κράτος του Μεγάλου Αλεξάνδρου, σ. 108-109
• Ο ελληνιστικός κόσμος, σ. 124, Η διάσπαση του κράτους του Μ. Αλεξάνδρου, σ.124-127
Όπως αναφέρει το υπουργείο, το σκεπτικό των οδηγιών της εγκυκλίου είναι «να αποφευχθεί ο κατακερματισμός των υπό μελέτη φαινομένων, οι συνεχείς επαναλήψεις και η στεγανοποίηση των γνώσεων, ώστε να αποφευχθεί η στείρα απομνημόνευση, να διατεθεί διδακτικός χρόνος σε ενεργητικούς τρόπους μάθησης (π.χ. διερεύνηση, κριτικός σχολιασμός των πηγών) και να δοθεί η ευκαιρία στους μαθητές να εμβαθύνουν στη μελέτη και κατανόηση των ιστορικών φαινομένων».
Ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Άνθιμος τοποθετήθηκε και για το ζήτημα των Θρησκευτικών σημειώνοντας πως δημιουργεί προβλήματα και πως δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή μια εκ βάθρων αλλαγή στη διδασκαλία του μαθήματος.
«Το πράγμα αυτό από πλευράς διαθέσεως της κοινής γνώμης και κυρίως των ανθρώπων που διαβάζουν αρχαία γραφή ή, το σημαντικότερο, που είναι εκπαιδευτικοί, μαθητές κλπ καταλαβαίνετε ότι δημιουργεί πολλά προβλήματα.
«Στην πλειοψηφία και οι γονείς των παιδιών και τα παιδιά θέλουν το μάθημα στην κλασική του μορφή, με κάποιες μικρές τροποποιήσεις που δεν θα δίδουν την εικόνα που δίδει αυτό που θέλουν να παρουσιάσουν οι άνθρωποι του υπουργείου Παιδείας σήμερα», αναφέρει αρχικά ο Άνθιμος.
Ερωτώμενος αν η υπόθεση των Θρησκευτικών είναι «λαγός» για έναν διαχωρισμό Κράτους - Εκκλησίας ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης εκτιμά πως δεν θα μπορούσε να γίνει κάτι τέτοιο με τα Θρησκευτικά. «Δεν νομίζω ότι με την τροποποίηση του μαθήματος των Θρησκευτικών θα μπορούσε να επιδιωχθεί μια τέτοια αλλαγή. Δεν είναι εύκολο, είναι πολλοί άλλοι μεγάλοι παράγοντες,  δεν το νομίζω».
«Είναι μια αλλοίωση της κρατούσας παραδόσεως. Και από πλευράς του θεολογικού κόσμου σε μεγάλο ποσοστό, οι επιστήμονες θα ήθελαν, θα μπορούσε να υπάρξει μια μικρή τροποποίηση, αλλά όχι όμως αυτό που επιχειρείται. Δεν γίνεται αποδεκτό και δεν ξέρουμε αν τελικά θα πιάσει και την κοινωνία των εκπαιδευτικών, των θεολόγων και των μαθητών, αν θα τύχει καλής υποδοχής. Δεν το ξέρουμε. Εμείς οι παλιότεροι δεν το αποδεχόμαστε ότι είναι δυνατόν να γίνει κάτι τέτοιο. Μια εκ βάθρων τροποποίηση της διδασκαλίας των θρησκευτικών που άμεσα συνδέεται με τη ζωή της οικογενείας και των ανθρώπων που τιμούν την πίστη και θέλουν να δουν στα γράμματα, στα θρησκευτικά ορθόδοξα, να εξελίσσεται η ορθόδοξη θρησκευτική παράδοση», επισημαίνει στην ThessNews o Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης.
Γνωρίστε τις επιχειρήσεις της περιοχή σας.......  κάντε έξυπνες αγορές
Με ένα κλίκ στις κάρτες τους 


ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΣΕΛΙΔΑΣ Η ΓΕΛΟΙΟΓΡΑΦΙΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ


ΠΗΓΗ





ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΠΡΟΑΓΟΝΤΑΣ ΤΗ ΓΝΩΣΗ ΧΩΡΑ ΤΟΥ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ ΜΑΡΙΑ ΠΑΝΤΕΛΗ SO EASY ΑΝΩ ΓΛΥΦΑΔΑΣ ΕΥΡΩΓΝΩΣΗ ΑΝΩ ΓΛΥΦΑΔΑΣ ΑΝΔΡΟΥΛΑΚΗΣ ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ ΓΕΡΜΑΝΙΚΟ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΓΛΥΦΑΔΑΣ


ΓΕΥΣΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ


SABROSO: COFFEE & FOOD ΑΘΗΝΑΙΟΝ ΑΙΘΟΥΣΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ


ΣΠΙΤΙ ΚΗΠΟΣ


ΓΙΑ ΓΑΜΟΥΣ ΒΑΠΤΙΣΗΣ & ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΑΣ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΠΑΝΔΥΝΑΜΙΚΗ ΤΕΝΤΕΣ ΣΤΟΡΙΑ ΚΑΛΥΒΙΑΝΑΚΗΣ ΕΠΙΠΛΟ ΧΥΤΤΑΣ POT PLANS ΚΟΡΑΚΙΤΗΣ ΕΑΚ SRVICE ΘΩΜΑΣ ΜΑΓΙΑΦΑΣ ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΤΕΝΤΕΣ


Η ΓΕΛΟΙΟΓΡΑΦΙΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ KYR



Share on Google Plus

About Meletis Manolakellis

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.