Εισήγηση για αλλαγές στη διδασκαλία των Θρησκευτικών

Αναθεώρηση συνολικά των προγραμμάτων διδασκαλίας των θρησκευτικών εισηγείται στον υπουργό Παιδείας κ. Νίκο Φίλη η επιτροπή του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) που ανάβε τη μελέτη του θέματος και την τύχη του μαθήματος των Θρησκευτικών.



Με βάση και τα αποτελέσματα του εθνικού διαλόγου για το θέμα, η επιτροπή εισηγείται αλλαγές απο το εφετινό σχολικό έτος σε όλες τις βαθμίδες του σχολείου υπό προυποθέσεις και συγκεκριμένα:

* Τη συνέχιση των εργασιών αναθεώρησης των νέων προγραμμάτων σπουδών στα Θρησκευτικά Δημοτικού - Γυμνασίου και Λυκείου, όπως προβλέπεται από το πρόγραμμα εκπόνησής τους και «την ένταξη σε αυτά βελτιώσεων τις οποίες έχουν προτείνει οι επιτροπές εμπειρογνωμόνων, καθώς και στοιχείων που ενισχύουν τη δυνατότητα των μαθητών του σημερινού σχολείου να αντιληφθούν σε βάθος τα θρησκευτικά ζητήματα που τίθενται διεθνώς και καλλιεργούν στάσεις αμοιβαίας αναγνώρισης και κατανόησης, καθώς και δημοκρατικής συνεργασίας».

* Επιμορφωτικές δράσεις στο συγκεκριμένο θέμα για τους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. «Για τον σκοπό αυτό χρειάζεται η σταδιακή και κυλιόμενη επιμόρφωση από έμπειρους επιμορφωτές, κατ' αρχάς των σχολικών συμβούλων και στη συνέχεια των εκπαιδευτικών / επιμορφωτών που θα επιμορφώσουν τους ανά την επικράτεια εκπαιδευτικούς. Ειδικότερα, προτείνεται η οργάνωση ενός σεμιναρίου με τρία τριήμερα ταχύρυθμα εργαστηριακά σεμινάρια και πρακτική των επιμορφούμενων στα σχολεία (ένα ταχύρρυθμο τριήμερο σεμινάριο σε ολιγομελή τμήματα πριν από την έναρξη των μαθημάτων και επανάληψή του μετά το α' και το β' τρίμηνο ή τετράμηνο, στα κατά τόπους ΠΕΚ ή στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης). Η όλη επιμορφωτική αυτή παρέμβαση χρειάζεται να υποστηρίζεται και από μια κατάλληλη και διαδραστική ηλεκτρονική πλατφόρμα».

* Την ανάπτυξη και δημιουργία κατάλληλου διδακτικού και υποστηρικτικού υλικού, απόλυτα συμβατού και προσαρμοσμένου για κάθε τάξη του Δημοτικού, του Γυμνασίου και του Λυκείου.

Συγκεκριμένα η επιτροπή εισηγείται:

* Σχετικά με την προσφυγκή κρίση. «Η μορφωτική συμβολή του μαθήματος των Θρησκευτικών (ΜτΘ) στο δημόσιο σχολείο είναι πολύ σημαντική παράμετρος τόσο για την ολόπλευρη ανάπτυξη του σύγχρονου μαθητή όσο και για σημαντικές πτυχές της ελληνικής κοινωνίας. Τα ζητήματα που πραγματεύεται ως γνωστικό αντικείμενο το ΜτΘ δεν αφορούν απλώς ένα μάθημα ή μια ομάδα εκπαιδευτικών, αλλά αφορούν κρίσιμες διαστάσεις της μόρφωσης δημοκρατικών πολιτών. Ιδιαίτερα σήμερα, στη δύσκολη περίοδο της ποικιλώνυμης κρίσης, την οποία βιώνουμε ως κράτος και ως κοινωνικό σώμα, αλλά και των εξελίξεων στην ευρύτερη περιοχή μας, καθώς και της πρωτόγνωρης προσφυγικής κρίσης».

* «Τα νέα προγράμματα διαφοροποιούνται κατά πολύ από τα προηγούμενα, τόσο ως προς τη φιλοσοφία τους όσο και ως προς την οργάνωσή τους. Με βάση τα νέα ΠΣ ο εκπαιδευτικός δεν ακολουθεί ένα και μοναδικό βιβλίο, αλλά κινείται σε ένα πλαίσιο με ξεκάθαρους σκοπούς και, κυρίως, με πολλές δυνατότητες διδασκαλίας. Το ΠΣ καταγράφει τα βασικά θέματα, τους προσδοκώμενους σκοπούς και στόχους, τις ποικίλες προτεινόμενες δραστηριότητες (που υπηρετούνται με ποικιλία τεχνικών και στρατηγικών μάθησης), καθώς και τα διδακτικά εργαλεία και υλικά. Τα νέα αυτά ΠΣ δεν αποτελούν καταλόγους διδακτικών ενοτήτων ή λίστες περιεχομένων της διδακτέας ύλης. Είναι ένα πλήρες, μεθοδικό πλαίσιο εκπαιδευτικών αρχών, προσανατολισμών και διδακτικών προτάσεων που αποβλέπει στην υποστήριξη των επιλογών του εκπαιδευτικού προκειμένου να σχεδιάσει και να υλοποιήσει τη διδασκαλία του. Αυτή άλλωστε είναι και η θεμελιώδης διαφορά ως προς τα λεγόμενα αναλυτικά προγράμματα σπουδών του παρελθόντος».


* Τα νέα προγράμματα «επιχειρούν ανοίγματα διεπιστημονικά και διαθεματικά», εκλαμβάνοντας τη γνώση και τη μαθησιακή πορεία ως δυναμική διαδικασία εμπλουτισμού, εξέλιξης, συνέχειας και αλλαγής. Θα κινούνται σε μια «ανοικτή, πλουραλιστική και διαλογική / διαθεματική κατεύθυνση. Όλοι οι μαθητές καλούνται να συμμετάσχουν στο μάθημα των Θρησκευτικών, ανεξάρτητα από την ένταξή τους ή όχι σε κάποια ιδιαίτερη θρησκευτική παράδοση. Όλοι οι μαθητές θα μάθουν για τη θρησκευτική παράδοση της πατρίδας μας και θα συζητήσουν για τις άλλες ευρωπαϊκές παραδόσεις του Χριστιανισμού και για ορισμένα άλλα σημαντικά θρησκεύματα του κόσμου. Το άνοιγμα αυτό του δημόσιου σχολείου στη θρησκευτική ετερότητα δεν γίνεται απλώς επειδή υπάρχουν ετερόθρησκοι στην Ελλάδα, αλλά κυρίως γιατί χρειάζεται να ανοίξει ο ορίζοντας της θρησκευτικής εκπαίδευσης προς όφελος όλων των μαθητών και εν τέλει προς όφελος του κοινωνικού σώματος».


Γνωρίστε τις επιχειρήσεις της περιοχή σας.......  κάντε έξυπνες αγορές
Με ένα κλίκ στις κάρτες τους 


ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΣΕΛΙΔΑΣ Η ΓΕΛΟΙΟΓΡΑΦΙΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ



Στηρίξτε την προσπάθεια μας με ένα LIKE! ΣΤΟ ε την προσπάθεια μας με ένα LIKE! ΣΤΟ 

ΠΗΓΗ





ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΠΡΟΑΓΟΝΤΑΣ ΤΗ ΓΝΩΣΗ ΧΩΡΑ ΤΟΥ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ

ΓΕΥΣΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ


SABROSO: COFFEE & FOOD ΑΘΗΝΑΙΟΝ ΑΙΘΟΥΣΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ


ΣΠΙΤΙ ΚΗΠΟΣ


ΓΙΑ ΓΑΜΟΥΣ ΒΑΠΤΙΣΗΣ & ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΑΣ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΠΑΝΔΥΝΑΜΙΚΗ ΤΕΝΤΕΣ ΣΤΟΡΙΑ ΚΑΛΥΒΙΑΝΑΚΗΣ ΕΠΙΠΛΟ ΧΥΤΤΑΣ POT PLANS ΚΟΡΑΚΙΤΗΣ ΕΑΚ SRVICE ΘΩΜΑΣ ΜΑΓΙΑΦΑΣ ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΤΕΝΤΕΣ

Η ΓΕΛΟΙΟΓΡΑΦΙΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ KYR



Share on Google Plus

About Meletis Manolakellis

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.